Ünlü teknoloji şirketi Ubisoft, oyunlarda yer alan hataları önceden giderebilecek önemli bir proje üzerinde çalışıyor.

Montreal’daki son yapılan Ubisoft Geliştirici Konferansı’nda, yeni bir sistem üzerinde çalışıldığı bildirildi. Bu sistemin amacı; geliştiriciler kod yazarken yaptıkları hataları tespit etmek, geliştiricilerin zamandan tasarruf etmesi ve video oyunlarını en az hatalı biçimde piyasaya sunmak olarak açıklandı. Böylelikle daha kusursuz video oyunları geliştirilebilecek. Ayrıca çıkış tarihi sonrasındaki güncellemeler ve yamalar için harcanan iş gücünden, tahminen yüzde 70 oranında bir tasarruf sağlanabilecek. Oyun severler olarak bizler de yüksek boyutlu güncellemeleri beklemekten kurtulacağız.

Kullanılacak sistem için yaklaşık 10 yıllık bir süre boyunca, Ubisoft tarafından geliştirilen video oyunlarındaki hatalar tespit edildi. Bu hatalar ve güncellemeler vasıtasıyla yapılan düzeltme kodları, tarihsel olarak sıralandı. Sistem sayesinde, yeni geliştirilen oyunların kodlamaları yapıldığı sırada, karşılaşılabilecek benzer hataları bulunup, geliştiriciye uyarı gönderilecek. Böylece; güncellemeler vasıtasıyla sonradan düzeltilmek durumunda kalınan kodlama hataları engellenecek. Bu Ubisoft sistemi sayesinde; yapılan hatalar en aza indirilerek, çıkışını gerçekleştirilen oyunların barındırdığı hatalar, en aza indirilmesine çalışılacak.

Dileriz Ubisoft’un bu yeni projesi oyunlardaki hataları en aza indirmeyi sağlayacak. Gelişmeleri takip edeceğiz.